The Bureau XCOM Declassified

The Bureau XCOM Declassified

Za igru koja se razvijala bezmalo 10 godina, koja je promenila 3 studija, i koja je prešla iz FPS izvođenja u taktički šuter obično odreagujemo sa blagim *njah*. Šta očekivati za poslednji X-COM kojeg ovog puta igramo u trećem licu?

Radnja se dešava u Americi šesdesetih godina prošlog veka. Vanzemaljci su, po običaju za X-COM, izvršili invaziju na našu malu i bednu planetu u želji da od nje pretvore svoj dom. Jedini problem koji treba da reše su domoroci, tj. mi. Jedan od prvih propusta u priči je i taj da od sve vojne sile, između vanzemaljaca i Zemlje je ostala samo šaka agenata sa ručnim naoružanjem. Gde je avijacija, gde su tenkovi, vojska, policija... Pa nije valjda da ameri imaju takve tajne službe gde par agenata počisti došljake iz svemira očas posla?



Da ostavimo radnju u igri po strani, ona u principu radi posao. Da kažemo neku reč o igri.
Ono što mi se posebno svidelo su lokacije. Nema puno igara koje se dešavaju u istom vremenu. Bilo koja od lokacija je krcata detaljima iz tog vremena. Počevši od kuća, restorana, vozila tog vremena na ulicama, garderobe NPC-a... Grafički, igra je pristojno ispolirana i u pauzama između napucavanja uhvatićete sebe kako uživate u krajoliku ili kako razgledate stari Bjuik i razmišljate kako su se nekad kola pravila da budu zaista lepa.



U igri vaš Alter Ego je Vilijam Karter, agent koji pod svojom komandom ima još dva agenta. S obzirom da su agenti koje vodite "potrošni", njihova imena vam neće značiti ništa. Vrlo verovatno da ćete ih menjati nakon svake misije. Rekosmo da je ovo taktički šuter. Dva agenta koje vodite su pod vašom komandom i možete im davati osnovne komande, ali ih jednostavno ne možete ZAKOVATI na jedno mesto. Vrlo četo će umeti da stanu sa pogrešne strane zaklona, što će vašu pažnju odvesti sa borbe na lečenje pametnjakovića, a opet, s obzirom na preciznost vanzemaljaca, dok njih zalečite i sami ćete često biti ranjeni. Ovo će dovoditi do smešne situacije gde ćete u nekoliko ciklusa lečiti što agente, što oni vas.



Veliku ulogu igra i stepen težine a ja vam NE savetujem VETERAN. Zašto? Vanzemaljci imaju ... vanzemaljsko oružje, koje je malo jače od zemaljskog. Već sam pomenuo preciznost vanzemaljaca. Pored naoružanja, često će u arenama za borbu upotrebiti Shield Commandere koji konstantno dižu liniju života svojih jedinica. Takođe, tu su i dronovi koji u paru i sa jednim Shield Commanderom predstavljaju dobitnu kombinaciju. Na ovom stepenu težine municija je veoma ograničena. Dolazićete u poziciju da potrošite svu municiju a da niste uradili ništa. Ovo vam ne kažem da treba da idete linijom manjeg otpora, već kao savet šta možete da očekujete. Vidim na netu da ih je dosta odustalo od igre zbog ovakvih frustrirajućih momenata a igre bi trebalo da budu zabavne, zar ne?



Protivnici su podeljeni po klasama. Od najprostijeg "prašinara" sa (laserskim) pištoljem, preko jačih primeraka koji će vam često baciti bombu, pa do nekoliko različitih teškaša koji u kombinaciji sa pomenutim shield commanderima mogu biti i više od izazova. Mnogo više. Veštačka inteligencija im je očigledno veća nego kod vaših saboraca. Još ni jednom nisu stali sa pogrešne strane zaklona.



Igra ima dosta RPG elemenata. Najviše se to odnosi na levelovanje perkovima. Takođe, možete razgovarati sa skoro svim "ljudskim" NPC likovima u igri. Negde se to čak i traži za napredovanje dalje. To opet dovodi do smaranja, gde recimo u bazi treba da špartate tamo-vamo da bi vam se otvorilo put za dalje. U igri koja nije PRAVI RPG. Mene je smorili toliko da sam preskakao dijaloge.



Novi XCOM nije loša igra. Solidno je dočarana Amerika šesdesetih godina prošlog veka. Nije previše zahtevna ali nije ni grafički dragulj. Dosta detalja koji ovoj igri daju šarm a opet je drže od grafike iz crtaća na pristojnoj udaljenosti. Efekti su dobri, posebno efekti vanzemaljskog oružja. Lično mi se najviše svideo pogled na Zemlju sa svemirske stanice ka kojoj putuju salve laserskih/plazma/ilištaveć projektila. Ni mini RPG sistem nije loš, mada nadogradnja vaših saboraca ne dolazi do izražaja. Stekao sam utisak da su developeri izgoreli pokušavajući da dobru ideju pretoče u dobru igru. Šteta.



"A shooter with brains!"

-Brains my ass...

Gamer ITstreet
rating
7/10

 
  Share on Facebook Share on Twitter Share on Reddit Share on LinkedIn
Pregledano 335 put/a  comments      Nema Komentara  comments 

Baš nam vaš komentar fali

Vaša mejl adresa neće biti objavljena. Obavezna polja su obeležena sa *

Blog podržava gravatare kao lični potpis

HTML kod nije dozvoljen

Komentar je ograničen na 600 karaktera


Nema postavljenih poruka. Budite prvi koji će postaviti poruku.